firmware update für Transistortester gesucht

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    Aufgrund technischer Veränderungen ist der Mailverkehr innerhalb des Forums (Private Nachrichten) nur noch eingeschränkt möglich. Die Einschränkung ist notwendig, um zusätzliche Betriebskosten für das Forum zu vermeiden. Näheres zu den Hintergründen im Thread "Aktuelles zum Forum".Wir bitten um Verständnis.

    Hinweis kann nach Kenntnisnahme deaktiviert werden!

    • firmware update für Transistortester gesucht

      Ich hab' mir diesen TTester schicken lassen
      ebay.de/itm/M328-DIY-Transisto…ksid=p2060353.m2749.l2649
      Das Ding geht an, reagiert auf Eingaben, misst auch, bleibt aber nach relativ kurzer Zeit stehen, dass heißt, es friert ein. Kurze Stromunterbrechung und es geht wieder kurz. Meine Versuche eine neue firmware aufzuspielen funktionieren nicht. Am besten ging noch die Variante 'mega328_color_kit' von Kübbeler, da tut sich wenigstens was, es läuft eine Buchstaben/Zahlenkolonne durchs display X/
      Hat von euch einer das gleiche Gerät und eine firmware die funktioniert?
      Raum für Notizen

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    • Bisschen mit dem Oszi rum gestochert: Wenn das Teil einfriert, bleibt Takt am Quarz, gibt es Signale am Drehencoder und an den display-Anschlüssen reagiert auch was auf Drehen am Encoder. Ich hab' jetzt den Verdacht, das display friert ein ||

      Ja, so schaut es aus. Man kann ja auch eine Frequenz ausgeben, die kommt auch raus, wenn die Anzeige eingefroren ist. Dann reagiert der Drehdecoder immer noch und man kann die Frequenz umschalten.

      Jetzt ist dann mehr meine Frage: Hat jemand so ein display?
      Raum für Notizen

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tschoeatsch ()

    • Die Sache mit dem display hat sich erledigt, ich hab' 100nF nach dem Spannungsregler eingebaut, jetzt scheint es stabil zu laufen.
      display.jpg

      Jetzt bleibt nur die Frage nach einem update, aktuell ist 1.12k drauf.
      Raum für Notizen

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    • Im Original ist da nix drauf, weder vorne noch hinten am Regler. Es war schon komisch, wenn die Buchstaben nicht komplett waren, oder einzelne kleine Strichlein auf der Bildfläche auftauchten. Dann hat es nicht lange gedauert und es fror ein. Jetzt, mit dem C, ist immer alles vollständig und sauber.
      Raum für Notizen

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    • Das ist erstaunlich (oder auch nicht), da hat wohl ein Chinaman aus einer Billigversion (genaugenommen ein Clone) eine ganz-billig-Version gemacht: Schreib doch mal den Verkäufer an, wäre gespannt auf die Reaktiond. Da du nicht der Einzige wärst der das Problem hättest, oder die Anderen haken das als kalkulierbares Risiko ab. Ich muß eingestehen dass ich bisher (noch) keine negative Erfahrungen mit denen gemacht habe . Die reagierten auch immer freundlich auf Anfragen. Emsiges Volk das. :D Wie die Bienchen :D
    • djmsc schrieb:

      Was kann man denn alles mit diesen T-Tester testen?
      Product Description
      Specification:

      Brand new

      Color: as picture shows

      This item is DIY kits, need solder it by yourself

      The use of SCM ATMEAG328P DIP-28. With IC Block

      The display unit using a 160x128 pixel color display, full-screen characters 8x20, 16-bit color depth, graphic display element symbols

      Rotary switch control, a key measurement, automatic shutdown

      Use 9V laminated battery, can also use the power adapter(DC 6.8-12V), the whole current of about 30mA, after about 20nA shutdown current

      Automatically detects NPN and PNP transistors, FET, diodes, dual diode, thyristor, SCR, automatic identification of the transistor pin out

      Test NPN and PNP transistor common-emitter current amplification factor, the base - emitter threshold voltage, off the collector - emitter leakage current

      Pole through the transistor base - emitter threshold voltage and high current gain recognition Darlington transistor

      Detecting power transistor and FET protection diodes built

      Test FET gate - source threshold voltage is turned on, the drain - source on-resistance, the gate - source capacitance

      A maximum of two measuring resistors, so three feet adjustable resistor can be measured, if adjustable resistor is transferred to the end, can only be a measured resistance value

      Resistance measurement maximum resolution 0.01Ω. Can be measured up to 50MΩ

      Capacitor measuring range from 25pF-100mF, Resolution 1pF

      Larger than 90nF capacitor while measuring its equivalent series resistance (ESR), the equivalent series resistance of the highest resolution of 0.01Ω

      Larger than 5000pF capacitor also showed the rate of decline after the charging voltage of the capacitor value can reflect the quality factor (Q value)

      Measuring a maximum of two diodes show its positive and negative, on-state voltage LEDs also display a graphic symbol diode, the conduction voltage is much higher than ordinary diode

      Reverse breakdown voltage is lower than 4.5V Zener diode can detect it, appears as double diode symbol. Its positive and negative voltage to turn around 700mV diode symbol prevail, a second diode symbol corresponding to the voltage is turned on regulation. So do not be an ordinary diode and a Zener diode were measured simultaneously

      Test a single diode, while its test reverse junction between the PN junction capacitance between the PN junction capacitance of the transistor to be tested, then only at the same time into the transistor base and the emitter, base and collector or

      Of less than 25pF capacitor to be tested, the test need to prepare a 30pF capacitor, 30pF capacitor to test, test and then measured again after the capacitor connected in parallel, by subtracting the measured value 30pF capacitors with the results obtained

      For the following 2100Ω resistor while measuring its inductance measuring range from 0.01mH - 20H

      About two seconds during the test, large capacitors and inductors will take longer

      Additional features include a frequency measurement, voltage measurement, square wave generator, PWM generator, color selection, commissioning calibration, continuous testing, and other functions

      Frequency range from 1Hz to 1MHz or higher, measured at frequencies below 25kHz, can display period resolution to 0.001mHz

      DC voltage measurement up to 50V

      All the way to the square wave signal output, multi-range frequencies to choose from, the maximum output frequency of 2MHz

      Output one fixed frequency, variable duty cycle pulse signal (PWM), the duty cycle is adjustable from 1% -99%

      Separate capacitive function test, the test mode for the continuous measurement of 2uF-50mF capacitors can be measured directly in their circuit (circuit where the measured capacitance required power, after the measured capacitance required to be fully discharged)

      Thyristors and thyristor can only recognize its pinout, and also need to test the thyristor or SCR trigger current is less than the current test instrument can provide, the tester can only provide a maximum trigger current 6mA

      Function:

      Switch off

      Transistor test

      Frequency test

      f-Generator

      10-bit PWM

      C+ESR@TP1:3

      continuous measurement resistance

      1-||-3 continuous measurement capacitance

      Rotary encoder

      SelfTest

      Voltage test

      FrontColor

      BackColor adjust

      Show date

      Ein Schaltbild hab' ich auch schon gefunden, die Datei ist aber leider zu groß für einen upload hier.
      Unter github.com/Upcycle-Electronics/AVR-Transistor-Tester findet man es als AY-AT J1.3.pdf
      Raum für Notizen

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    • ftelektro schrieb:

      Version 1.12k von Karl-Heinz ist die bisher letzte veröffentliche TT-Version.
      Ja, ich hab' noch ein bisschen rum gegogert, ich werde erstmal das so lassen. Ich müsste ja auch erstmal das c-compilieren lernen, um .hex und .eep zu generieren. :S
      Jetzt geht er ja, das einzige wäre das Austauschen der Mess-Widerstände. Es werden ja 0,1% empfohlen, geliefert wurden 1%.

      Grad' fällt's mir auf: Optokoppler bzw Fototransistor kann ich nicht messen, das geht bei Markus schon (glaub ich)
      Raum für Notizen

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------